Töreki Tanösvény Siófok

Hűvös, átmozgat és gyerekkel is tökéletes – a Töreki Tanösvény az egyik legjobb balatoni túraútvonal, ha gyerekekkel indulnál neki az erdőnek!

Egy szép augusztusi reggelen leporoltuk a túrabakancsokat, bepakoltuk a szendvicseket a hátizsákba és nekiindultunk, hogy felfedezzük Siófokot. Nagy volt a meleg, ezért úgy döntöttünk, hogy a délelőtt a Töreki Tanösvényen barangolunk, a délutánt pedig meghagyjuk a strandolásra. A túra kezdőpontját autóval közelítettük meg, szerencsére egy nagy parkoló várt ránk az út mellett. Talán azért, mert hétköznap vágtunk neki vagy épp a meleg miatt, a parkolóban nem volt nyoma a tömegnek: konkrétan egy autó sem állt ott. Ennek mi kifejezetten örültünk, hiszen ez csak azt jelentette, hogy sikerült egy nyugis programot választanunk.

Töreki Tavak tanösvény Siófok bejárat

A tanösvény bejárata rögtön az erdőbe vezetett. Az ösvény mentén több helyen – ahogy az egy tanösvénytől elvárható – táblák mutatták be a balatoni erdő élővilágát. Utunkat halk zümmögés kísérte, de sajnos nem a kellemes fajtából: a tó a szúnyogokat is előcsalogatta. Mi meg persze óriási bakot lőttünk. Elfelejtettük a szúnyogriasztót. Oké, oké, tudom, hogy egy túrázásnál ennek alapnak kéne lenni, pláne mikor rövidnadrágban indul neki az ember, de hát az erdő közepén már nem volt mit tenni: nagyokat csapdosva a levegőben próbáltuk távoltartani a vérszívókat. Miután hozzászoktunk (hozzá lehet?) a szúnyogok bosszantó zümmögéséhez egy újabb váratlan meglepetés ért minket. Az út közepét egy róka állta el tőlünk pár méterre. Egy pillanatra végigfutott rajtam a félelem, de tudtam, hogy az erdő állatai alapvetően félnek az embertől, minden bizonnyal nem lesz semmi galiba. A róka miután szemügyre vett minket tovább is állt, eltűnt a bozótosban. Ezután a biztonság kedvéért picit hangosabban beszélgettünk, hisz az emberi hang távol tartja az állatokat az ösvénytől.

Az út tényleg egy kényelmes séta volt, szintemelkedésre nem kell számítani. Viszont mindenképp nézd meg előre a túra útvonalát, mert a kitáblázottság sok helyen hiányos. Mi erősen figyeltük a túrajelzéseket, egy ponton mégis elvesztettük a nyomot, s csak lassan jöttünk rá, hogy merre is kellene továbbhaladni. A túraútvonal 8,5 km hosszú, 12 állomáson keresztül ismerhetitek meg a helyi élővilágot és kb. 3-4 óra alatt teljesíthető. Az útvonal végig a Töreki tavak mentén vezet, s több pihenő- és tűzrakóhellyel, sőt még egy óriási réttel és benne játszótérrel is találkoztok majd, így tényleg abszolút gyerekbarát program.  A tanösvényen egy madármegfigyelő torony is áll, de vigyázz, mert ottjártunkkor a tetőszerkezetben lódarázsfészket láttunk. A lakói elkerültek minket, de azért érdemes óvatosnak lenni.

A túrára megfelelő mennyiségű vízzel és élelemmel készüljetek, de a Cinege forrásnál is felfrissíthetitek majd magatokat.